pondělí 10. července 2017

Recenze: Mary Carterová - Tři měsíce Florencie


Lena se dozvídá, že její milovaný manžel ji po šestnácti letech manželství podvedl. S kým? S Italkou, kterou potkal během své pracovní stáže ve Florencii. Lena neváhá za své manželství bojovat. Sebere děti, psa a letí s nimi do Florencie, aby manžela konfrontovala s realitou. Je přesvědčená, že je chudák svedený a tápající a že návrat k rodině vše urovná. Jenže...
Nakladatelství: Ikar
Počet stran: 360
Rok: 2015

Recenze:
Mary Carterová pro mě byla až dosud naprosto neznámá autorka. Nic jsem od ní nečetla, dokonce jsem o ní ani neslyšela. U knížky Tři měsíce Florencie mě zaujal především název. Anotace mi přišla zajímavá a jelikož se příběh měl odehrávat ve Florencii, což pro mě bylo největší lákadlo, zatoužila jsem po ní. Jsem proto moc ráda, že mi ji Katka z blogu Knižní večírek poslala a ještě jednou jí za to moc děkuji. Tato knížka mě totiž naprosto uchvátila.

Zprvu jsem četla spíše negativní komentáře. Příběh se nelíbil, hrdinka lezla čtenářkám na nervy... Neunáhlila jsem se? Ne! Asi jsem stejně šílená, jako hlavní hrdinka, ale mě její vylomeniny dobře bavily a i když byly místy hodně ulítlé a nereálné, líbilo se mi to. Vždyť byla v Itálii. V zemi vášní a emocí...

Lena se o nevěře manžela dozví dost netradičním způsobem. Když mu volá přes počítač do Florencie, zvedne videohovor jeho nová přítelkyně. Sdělí šokované Leně kdo je a co dělá v Alexově bytě a dokonce natočí počítač tak, aby viděla příchod Alexe domů a jeho vášnivé objetí s milenkou. Lena je vytočená a v šoku. Sebere celou rodinu a vyrazí do Florencie. Do města, kam se toužila vždy podívat a kam chtěla jet na líbánky s Alexem. Nikdy k tomu nedošlo. A teď je ve Florencii, aby zachránila své manželství.

Na záchranu jde Lena opravdu kuriózním způsobem. Místo aby zůstala na tak romantickém místě s manželem, nebo odvezla celou rodinu i s ním domů, pošle ho samotného s dětmi a psem zpátky a ona zůstane ve Florencii. Chce, aby si zkusil hrát její roli. Aby se postaral o děti, psa a celou domácnost sám, zatímco ona si užije tři měsíce volna ve Florencii. Chce totiž najít Alexovu milenku a důkladně jí vyčinit. Součástí pomsty má být i spolčení s milenčiným bývalým partnerem. Aniž by Lena tušila, kdo krásný Marco ve skutečnosti je, začne se s ním scházet. Čeká ji divoký románek, velká láska, nebo hořké zklamání? A jak nakonec dopadne její manželství s Alexem?

Tahle knížka je dokonalé letní čtení. Je to román protkaný horkým Italským sluncem, zmrzlinou, těžkým vínem, vášní a romantikou starobylého města. Je napsán opravdu velmi čtivě, takže se čte velmi snadno a děj rychle ubíhá. Navíc autorka vymyslela pro svou hrdinku tolik dobrodružství, že se nestačíte nudit. Navíc románu hodně napomáhá to, že situace Leny je celkem dost neřešitelná a proto do poslední chvíle nevíte, jak to vše dopadne. Zachrání své manželství, nebo najde novou lásku? A je vůbec reálné zamilovat se ve Florencii, když děti žijí v Americe? Není jen zhrzená manželka, ale také matka...

Až na úplný konec, který podle mě autorka sama nevěděla, jak pořádně dořešit a tak ho nechala částečně otevřený, se mi knížka líbila opravdu moc. Ostatně ten konec jsem tak nějak předpokládala. Tedy to, že autorka ponechá na čtenáři, ať si to domyslí. A to vážně nemám ráda. Jenže... Ať už to ale dopadne - dopadlo jakkoli, což prozrazovat nebudu, knížka mě bavila, líbila se mi a kdybych tu neměla hromadu dalších knih, přečetla bych si ji hned ještě jednou. Jen pro tu úžasnou Italskou atmosféru.

Hodnocení: 91%

Knížku nejlevněji koupíte ZDE.


Žádné komentáře:

Okomentovat